‏דנון באו"ם: "המתנגדים להכרה בי-ם כבירת ישראל – בובות על חוט"

איתי גדסי 1 Comment on ‏דנון באו"ם: "המתנגדים להכרה בי-ם כבירת ישראל – בובות על חוט"

העצרת הכללית של האו"ם מתכנסת להצביע על החלטה בנושא ירושלים • השגריר דנון בנאומו: "אתם פועלים כמריונטות המופעלות על ידי הפלסטינים" • ‏ניקי היילי מאיימת בקיצוץ התרומות האמריקאיות לאו"ם: אם ההשקעה הכספית שלנו לא מועילה – יש לנו זכות לשקול את הכדאיות שלה

דני דנון צילום: UN Photo / Manuel Elias
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות הכרת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירושלים כבירת ישראל, העצרת הכללית של האו"ם מתכנסת לדיון מיוחד במסגרתו תצביע על החלטה אשר קוראת למדינות להימנע מהצבת נציגויות דיפלומטיות בירושלים.

‏שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי איימה בקיצוץ התרומות האמריקאיות לאו"ם: "ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לאו"ם. אבל אהיה כנה, כאשר אנו תורמים יש לנו ציפיה שיכירו בכך ויכבדו אותנו. כאשר מתקיפים אותנו ככה, זה חוסר כבוד. נזכור את ההצבעה הזו כאשר מדינות יבואו אלינו ויבקשו סיוע. אם ההשקעה הכספית שלנו לא מועילה – יש לנו זכות לשקול את הכדאיות שלה".

השדרירה היילי הוסיפה: "ההחלטה להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים נעשתה. והיא בהתאם לחוק האמריקני. היא לא קובעת מראש את הסטטוס של ירושלים. היא משקפת את הזכות שלנו לבחור את המיקום של השגרירות שלנו. ארה"ב תשים את השגרירות בירושלים, זה הדבר הנכון לעשות. שום הצבעה באו"ם לא תשנה את זה" חתמה היילי.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, תקף בחריפות את המדינות אשר תומכות בהחלטה: "אתם פועלים כמריונטות המופעלות על ידי הפלסטיני" אמר השגריר דנון. "אתם כמו מריונטות הרוקדות לצלילי צהלת השמחה של שהפלסטינים". השגריר דנון גינה את ירי הרקטות מעזה בימים האחרונים: "אסור שטרור או אלימות יהיו הפתרון. אם האו"ם רוצה להשיג שלום אמיתי עליו לגנות את האלימות הפלסטינית".

במהלך נאומו הציג השגריר דנון מטבע מתקופת המרד הגדול שהתקיים בשנת 68 לספירה, לפני קרוב ל- 2,000 שנה. על המטבע מוטבע "חירות ציון" מצד אחד, ומצד שני כתוב "שנה ב" במטרה לציין את השנה השנייה למרד ברומאים. השגריר דנון אמר בנאומו כי: "המטבע מראה את הקשר הנצחי בין ירושלים לבין העם היהודי. לא אונסק"ו ולא העצרת הכללית יצליחו להזיז אותנו מירושלים".

כמו כן רפליקה של המטבע חולקה בפתיחת הישיבה לשגרירי המדינות. המטבע הוא חלק מאוסף של מטבעות שנמצאו לפני כשש שנים בחפירות עיר דוד, מטבעות כאלו וממצאים נוספים מהתקופות השונות של ירושלים הקדומה ממשיכים להתגלות מדי יום בחפירות הפעילות של רשות העתיקות בעיר דוד.

cb2d90c7-18d4-4b1e-842e-3bcbd894fe4c



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אני לא קונה דברים שמיוצרים באירופה